dissabte, 28 de novembre del 2009

Shitake

Avui la meva dona havia preparat un pollastre rostit, amb cebes i pastanaga. Després de servir-lo, encara quedaven al fons de l'olla una gran quantitat del suc de la cocció, cebes i pastanagues. La veritat és que era una barbaritat no aprofitar tot allò, però com que no tenia ni ganes ni temps de preparar unes patates fregides a daus ni res per l'estil m'ha vingut la idea al cap: "Ui! si jo tinc una bossa de bolets secs shitake (Lentinula edodes) que vaig comprar en un supermercat oriental a Barna ...", doncs sí, he agafat, he tirat a l'olla un grapat d'aquests bolets negres secs i he esclafat una mica allò. Resultat? Doncs en pocs minuts els bolets secs s'havien rehidratat amb el suc del rostit. Ara els bolets em servien d'acompanyament.

Acostumo a tenir shitakes secs, o de vegades n'he comprat premsats i refrigerats -que guardo al congelador-, així, quan en un rostit hi ha molt de suc, n'afegeixo, aquests s'embeuen el suc i milloren el plat. Sense cap feina. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada