divendres, 27 de novembre del 2009

Planxa i creps

Fa uns anys em vaig comprar una planxa d'aquestes elèctriques, amb tefló antiadherent i no massa voluminosa -uns 25x25 cm-, a més, la puc rentar sota l'aixeta, i fins i tot al rentavaixelles, malgrat això últim no ho he provat.

A la planxa hi cuino coses diverses, no sols el bistec. Sovint la uso per fer truites, ous remenats, ous ferrats, creps ... i tot amb unes gotetes d'oli. M'ajudo per cuinar amb una mena d'espàtula de silicona i així no la ratllo.

Per fer els creps, que als meus fills els hi encanten per sopar, poso 500cc de llet, un raig d'oli, un raig de conyac o rom, una mica de vainilla -si els volem dolços-, tres ous, un xic de sal i 240g de farina. Un cop tinc els ingredients, els bato amb la Thermomix o la batedora  i vaig fent les creps a la planxa. Amb l'ajut de l'espàtula de silicona m'ajudo a donar-lis la volta quan ja estan fets per una cara i després enretirar-los quan ja estan fets.

Un cop fet el crep, sols cal omplir-lo del que es vulgui, sucre, Cola-Cao, melmelada, etc


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada